Lördag

Idag vaknade jag vid halv 10 fast jag låg och drog mig till 10 sen gick jag upp för jag kände att magen var lite hungrig.. så jag gick ner och drack en stor kopp med te och åt två smögåsar med ost och korv på, mumsit! :)
Sen var det bestämt att jag och mamma skulle åka till mormor men mamma kände sig så förkyld och ville inte komma dit och smitta ner dom.. så det blev att vi vart hemma!
Jag känner mig ganska seg i huvudet... Jag bestämde mig för att ta ut Ozzy på en lååång promenad i det tråkiga vädret, i rusket... och jag satte på mig regnbyxor, gummistövlar, mössa, vantar och vanlig tun jacka för jag hade tjocktröja under... så det blev en lååång promenad på 2 timmar!! Även fast det regnade så var det väldigt skönt att komma ut i vädret, få frisk luft och röra på sig! Klär man sig rätt så är det skönt att vara ute...  :)
Mamma var ju tvungen att ringa och kolla mig vart jag var nånstans, hon trodde väl att jag skulle vara ute i 1 timme bara men det blev 1 timme till, tyckte det var så skönt... kunde ha gått längre om jag orkade men magen skrek efter mat och jag vart kissnödig.. hahah... :D

Sen har jag inte gjort alls så mycket sen jag kom hem.. blev alldeles trött i benen efter lång promenaden..  :)

Snart ska jag äta middag!
Biff, pommes och brunsås...

Vi hörs kanske senare!

puss puss tessan

Kommentera här: