Fattades ju bara det...

... Ja det gör det ju verkligen!  Idag vaknade jag när klockan ringde vid 06:15 och fast man var trött så var det bara att kliva upp och fixa till sig för att gå.. Brukar alltid ta 07:02 tåget när jag börjar 08:00 sen så var det bara att pussa älsklingen "hejdå" och ge honom en bamsekram.. för honom ser man ju inte förens man kommer hem vid halv 6 och då är middagen serverad och klar! Världens bästa och finaste kille får man ju leta efter.. han är så underbar! =)

Idag har det i allafall varit en sån där irriterande dag, man vaknar på morgonen och tittar ut och vill bara slänga sig i sängen och dra täcket över huvudet och ligga där i stort sett hela dan, hatar verkligen regn! Det står inte alls på min "tycka-om lista" även fast man vet att man ska vara ute i det här vädret blir man ju inte på det bästa humöret precis men det går an.. det är bara att bita ihop i det sura äpplet! Har man ett sånt jobb så har man då är man ute hur vädret än ser ut... =/ 
Sen fattades ju bara det att när jag kliver av tåget och ska snabbt springa till bankomaten för att se om januarilönen har kommit in från det nya stället så ser jag att jag bara har fått in lön från mitt förra ställe när jag jobbade som timvikarie men inget från det nya stället så det var ju bara att ringa lönekontoret och berätta och dom hade inga som helst registrerade papper på mig.. Så det var bara att skriva ny timrapport eftersom att den förra tydligen har kommit bort! usch.. vad arg jag blev! Och med det får jag en jätte försenad lön som kommer utbetalas den 14:e mars, ska ringa lönekontoret i morgon och försöka prata med dom att dom får göra en speciell utbetalning till mig, för jag ska inte bli bestraffad för nåt jag inte har gjort, det är fan dom som har slarvat bort mina papper och det ska inte jag behöva lida för och jag har faktiskt räkningar att betala.. att det ska vara så jävla slarvigt med papper!  Usch, så den här dagen blev förstörd när jag fick reda på att min lön kommer den 14:e mars , visst jag får ju den men skulle verkligen behöva dom pengarna nu... men jag och älsklingen får leva lite knapert den här månaden!

Så det var ju bara det som fattades..vissa dagar är väldigt bra men den här dagen var verkligen ingen dag som jag vill ha mer...
Ska ta hand om älsklingen min, han ligger i sängen och vilar för han har huvudvärk ='( stackare... en puss kanske botar ?

I morgon slutar jag tidigt då ska jag och älsklingen passa på att städa här hemma.. =)
Nu blir det filmdags med mys i sängen <3

Älskar dig mitt hjärta!

puss och kram



image135

Kommentera här: