Äntligen!

Äntligen har den dimpat ner i brevlådan, min personliga almanacka som jag har väntat på nu i 2 veckor.... :)
Det kändes underbart skönt att den äntligen kom, jag som tänkte skriva brev till dom igår och fråga om den är på väg och så kom den idag, sicken tur!! :)
Idag har jag varit uppe i centum och handlat bussremsa och hund/katt mat till mina älskade djur..  sen köpte jag frimärke och postade brev som ska ända upp till Kiruna det var polislänsstyrelsen som jag var tvungen att skriva på och skicka, för ska man jobba inom barnomsorg så kräver dom att man har bevisat papper från polislänsstyrelsen att man inte har nån slags prick i registret, det tycker jag är bra! För det är väldigt, väldigt viktigt!!

I morgon ska man upp tidigt för jag ska jobba i morgon, min faster ringde i morse och väckte mig och frågade om jag kunde komma in idag och jobba, men det kunde jag inte dels för att jag inte hade nåt att åka på och jag vill helst veta dagen innan om jag ska jobba eller inte.. men hon ringde tidigare idag och frågade om jag kunde fixa fram remsa för då skulle jag få jobba i morgon.. :)   nu är jag glad! jag behöver ju verkligen dom där pengarna, så jag jobbar gärna, det är bara synd att man inte har körkort för det är en bit att resa med tåg och tvärbana, men men det får ta den tid det tar... men jag ska se till att ta körkort nu i vår, för mamma hittade mitt förarbevis och både mamma och jag trodde att det gick ut förra året, men nej det går ut i juni så jag har exakt 6 mån på mig att fixa körkort... men jag undrar det, kommer jag verkligen hinna ta det i sommar ??? Jag vill, men det handlar om tid och sen pengar, jag vet ju inte hur det kommer se ut nu, om jag ska få jobb där i och för sig så får jag ju pengar då men om jag inte får så kan jag ju inte ta det... men men, det återstår att se hur det blir med körkortet! :)

Pratade nyss med min bästa vän Mickis.. Har inte pratat med henne på ett tag nu, saknar henne så mycket... hon ska se till att komma upp till Stockholm i mars så jag hoppas hon kommer då! Längtar efter dig baby... <3

Tänkte faktiskt gå ner och ta ett glas oboy och sen ska jag ut med hunden på promenad!
Vi hörs senare!

v  puss och kram tessan  v

Kommentera här: