BF+5

Hej på er!
Ännu en ny dag och inte nån bebis än på långa vägar! :(
Jag har känt av lite förvärkar idag. Det första jag kände när jag klev upp i morse när jag skulle på toan var hur magen spände sig jätte mycket och jag fick som en kramp i magen, det kändes nästan som om jag var ja ordagrant, bajsnödig!
Men det var bara magknip och det höll i sig i 10 sekunder. Skit jobbigt!
Sen kom den tillbaka igen fast då kändes den inte så mycket som gången innan.
Jag hoppas verkligen att det här är en början på nånting :)
Thomas är jätte nervös nu och frågar hela tiden hur jag mår och hur det känns.
Jag hoppas verkligen att det sätter igång nu, när som helst :)

Inatt vaknade jag med sån halsbränna, urk!
Flera gånger.. man tror ju att man ska vakna av värkarna, men det var bara halsbrännan som gjorde att jag vaknade!

Hm, kanske ska ut och gå lite så det sätter igång på riktigt?
Vore skönt med en promenad, men jag vet inte..
Känner mig så orkelös, vill helst vila upp mig inför det som ska komma skall..
Man vill ju helst ha kraft och vara ordentligt utvilad när man åker in till BB.
Man vet ju aldrig när man får sova igen..

Jag satt här för ett tag sen och bara grät och grät..
Älsklingen som kom från toaletten förstod ingenting, han trodde jag var ledsen för att jag hade ont..
Men jag var bara allmänt ledsen och kände en sån enorm saknad efter vårat barn ♥
han omfamnade mig och tröstade mig med att vi snart får våran bebis.
Jag tittade bort mot spjälsängen och grät ännu mer.
Jag saknar vårat barn så mycket!
Kan den inte komma nu sa jag med gråten i halsen.. Jag vill hålla henne/honom tätt intill mig och känna doften av våran bebis. Jag kunde inte få stopp på tårarna, dom bara sprutade åt alla håll och kanter!
Efter ett tag så lugnade jag ner mig och jag har ju världens bästa sambo som är världens bästa på att trösta..
skulle aldrig klara mig utan honom vid min sida. älskar dig föralltid, min plutt

Tänkte lägga mig i sängen och läsa nån bok eller bara vila.
Orkar inte göra så mycket annat.

Kommer tillbaka vid ett senare tillfälle :)
1 Caroline.:

skriven

Huua jag kan nog inte riktigt förstå den där känslan med att gå övertiden. Jag gjorde ju aldrig det, men jag kanske får smaka på det denna gång.



Hoppas verkligen eran bebis vill komma snart (NU!)

Promenader och sex brukar fungera fint för att sätta igång förlossningen även ananas är himla effektivt.

2 Jenni:

skriven

När vår bebis är beräknad tänker jag börja hålla på att göra allt möjligt som ska snabba på förlossningen redan en vecka innan :P Skulle jag vara du skulle jag nog följa Rebeccas tips om det där från apoteket. Mormor & moster sa att dom fick använda något sånt också, och det är ju hundra år sen.. Så det funkar nog, och är inte farligt heller. Kram och hoppas h*n vill komma ut nu

3 Malin Lj:

skriven

Mina tårar sprutade också innan, när man gått några dagar över tiden... bebis är så långt bort men ändå så nära! Och sen efteråt sprutar också tårarna av alla de anledningar:) Skönt vi har killar som förstår o kan trösta!:) Kram

4 Anonym:

skriven

Värkar ska väl kännas som mensvärk. Och det där med att känna sig bajsnödig låter precis som mensvärk. Har du aldrig haft det?

Hoppas den kommer snart :)

Kommentera här: