Ingen bra dag!

Nej, det har det inte varit för våran kära dotter Alicia idag!
Hon har varit riktigt sur, arg, förbannad och protesterat mot nästan allting, ja förutom maten då da, det är väl det ända som passar bra till fröken! Hm.. :/ Hon somnade sent igår vid halv tolv, försökte få henne att somna men hon ville absolut vara vaken med sin mamma. Så jag höll på i drygt 1 ½ timme innan hon till slut somnade. Då var jag rätt slut jag med så jag beslöt mig istället att krypa till sängs. Så jag somnade bums på en gång! Vaknade vid halv sex när älsklingen skulle gå, då låg våran tjej vaken i sin säng och gav sin pappa ett jätte stort leende, så han tog upp henne och la henne brevid mig. Under tiden hon låg där i sängen så gjorde jag en flaska och hon åt och var nöjd och somnade om kort efter. Jag med :)

Trodde minsann att Alicia skulle vara glad sen när vi vaknade, hon brukar alltid vara det. Hon gav mig ett leende sen brast det för henne och hon började gråta. Vet inte vad det var som utlöste det hela :/
Sen dess har hon varit riktigt irriterad och arg för allting! Jag spelade in henne på mobilen så skickade jag iväg det till Thomas och han blev förvånad att hon kunde låta sådär..
Hon skrek och hade sig! Så jag har inte fått så mycket gjort idag. Mest suttit med henne och lekt på golvet! Sen under tiden hon har sovit en stund så har jag ju självklart bloggat, för det har jag ju inte hunnit med dom senaste dagarna :)

Men nu sitter hon hos sin pappa och då minsann är hon glad, det är väl bara för att han inte är med henne lika mycket som jag är med henne hela dagarna, det blir väl mer roligare att han kommer hem än att jag är hemma med henne. Jag vet inte! Men hon blir total förändrad när han kommer hem i allafall :)

Får se när hon somnar ikväll här nu! Det ska bli roligt att se hur länge jag får sitta uppe den här gången och försöka få henne att sova.

Så nu tänkte jag gå och umgåss i soffan och titta på den nya platttvn. :)

Hoppas ni andra mår bra idag?

puss & kram!

Såhär ser en arg, förbannad och ledsen Alicia ut!


1 Caroline - Mamma till Freija & Loke.:

skriven

Vi mår toppen allihop : ) Hur mår ni? Här är de massor med snö, det har i princip snöat hela tiden sedan julafton. Galet vad mycket snö det kan komma.

Jo jag hoppas vi hittar en tv, fast de kan ioförsig vänta tills i sommar också då vi flyttar till lägenhet igen.

2 Sara - Alicias mamma:

skriven

Hoppas att hon är lite gladare idag? :)

3 Caroline - Mamma till Freija & Loke.:

skriven

Vi har 26 minus just nu. Ingen hit. Man kan ju inte ens gå ut med barnen. Vi hyr ju min mammas hus nu när hon bor på annan ort och pluggar. Men hus var inte alls våran grej. Jag älskar att bo i lägenhet. Så jag hoppas vi hittar en fin lägenhet i ett bra område till sommaren : ) Mamma kommer ju hem till sommaren så då får hon tillbaks sitt hus också. Nu har vi iallafall fått testa att bo i hus. Vi får vara glada att vi inte köpte något själva : )

4 Jenny:

skriven

Så där var det med astrid när hon var mindre också, sken som en sol när pappa kom hem, han var hennes "lekfarbror" i princip ;) men när de blir äldre så släpper det :) skönt det för det är ju så jobbigt när de blir helt annorlunda med den ena föräldern.



Hoppas ni haft en bättre dag i dag, kram!

Kommentera här: