Sorg!

Orkar egentligen inte blogga!! Idag är det en hemsk dag :'(  Thomas älskade morbror som ändast blev 41 år gammal gick hastigt bort ikväll pga sjukdom. Vi var precis utanför porten när Thomas mamma ringde och var helt förstörd och gav beskedet! Det är så hemskt.. Varför ska människor dö?? Varför finns den och får oss andra att lida?? Men han led verkligen och vi visste att denna dagen skulle komma. Han har det mycket bättre där uppe än här nere på jorden på sjukhus bland massa slangar och nålar! Thomas har tre morbröder eller nu bara två kvar och han var den ende som jag kom bra överrens med och hade roligt med. Jag kände honom inte så himla väl, men det räckte för att jag skulle bli fäst vid han. Han var verkligen så himla go, mysig! En helt underbar människa på denna jord. Att han skulle lämna oss så här hastigt är så hemskt!! 

Jag har ett jätte fint minne av honom. Det var en het sommardag då jag och Thomas med hans familj var ute på Grisslinge och badade och hade det underbart i sommarvärmen! Vi drack lite cider och hade allmänt skoj. Då jag och Pierre (Thomas morbror) såg ett par människor ha aorebic pass och vi blev självklart taggade av att hoppa på och träna lite, så där stod vi och tränade för fulla muggar, vem som helst kunde hoppa in och pröva på. Vi höll nog på i en halvtimme, sen var vi helt slut och vi kunde inte sluta gapskratta! Vi skrattade så mycket att vi trodde att vi skulle kissa på oss. Nöjda och svettiga var vi efteråt och tog en varsin kall cider efteråt! 
Det är det enda minnet jag har av dig som jag kommer att bära med mig för resten av mitt liv! Det var just det leendet som du hade som jag alltid kommer att minnas, det leendet jag aldrig kommer att få se mer!
Aldrig mer få se dig.. :'(
*SNYFT*

Det är tragiskt när sånt här med döden inträffar i släkten! Jag hatar allt som har med döden att göra...
Men det ända jag kan fokusera på är att finnas där för Thomas och hans släkt. Han förlorade för en månad sen sin morfar och nu sin morbror! Ska lidandet aldrig ta slut??

Så nu förstår ni att det är en tråkig dag för oss!
Återkommer mer till bloggen en annan dag....





R.I.P
PIERRE WIKLUND
30 OKT 2009




Kommentera här: