Ikea tripp!

                                        Hej alla glada den näst sista dan på året!

Hoppas ni mår bra idag? Kan ni fatta att det är näst sista dan på detta år. Det är helt ofattbart hur tiden har gått så himla fort. Ibland så har den gått lite väl för fort att man knappt hinner med sig själv och att dottern växer så det knakar. Hon har blivit så stor! Jag och Thomas brukar säga det till varann när vi tittar på henne när hon leker eller sover. Man kan inte riktigt fatta att den där bebistiden var lååångt borta. Fast ändå inte! Jag saknar den där tiden då man var mammaledig och man tänkte på hur långt tid det skulle ta innan man skulle tillbaka till jobbet, och nu sitter man här, fyra månader sen man gick tillbaka till jobbet. Jag trivs utmärkt!

Men jag hoppas att det nya året 2011 kommer vara lik som året innan. Jag har inget som jag ångrar med detta år! Jag ser fram emot ett nytt och spännande år. Vi har som sagt mycket att se fram emot. :)

Idag har vi som sagt tagit en tripp till Ikea. Vi var tvugna att köpa lampor till vardagsrummet. Det är så förbannat mörkt där inne och man ser ingenting förutom två ljusstakar som lyser fjuttit på fönsterbrädan, men dom ska ju snart bort och då blir det tomt i fönstrena.
Så vi köpte dom här fina


Duderö golvlampa



Vi passade på att köpa två stycken. Dom kostar ju bara 99:- och det är ju ingenting!
Helt klart värt pengar för en golvlampa. :)
Så nu får vi försöka säga åt Alicia att inte röra dom. Hon har varit på dom ikväll nu. Men hon sprang direkt därifrån när vi sa åt henne att inte röra. Hon är väldigt duktig på att förstå vad vi menar.

På tal om annat då.
Den där pruttungen har bara ögonen för sin pappa. Hon ropar "pappa, pappa" hela tiden! Så fort han går nånstans ut ifrån rummet när hon ska sova så börjar hon gråta och när jag tar upp henne så säger hon bara pappa och vill slänga sig i hans famn.. Tack för den då pruttunge!! Hahah... ;D
Men det är ju så med barn, dom kommer in i olika faser och det är normalt att dom beter sig såhär som dom gör. Hon har dessutom kommit in i en "min" period. Hon säger "min" "mina" vid varje sak som jag eller Thomas rör vid och tar vi nappen ifrån henne och lägger i fickan eller på bänken så säger hon "mina" hela tiden.. Det är så kul och se henne säga just dom meningarna. Det trodde faktiskt inte jag att det skulle komma nu, men alla är ju som sagt olika i sina utvecklingar. Det är bara så roligt när hon säger det. Och när man säger till henne så skrattar hon bara åt det. Som idag när vi åt lunch på Ikea så satt jag brevid henne och hon började sparka med sina fötter på mina ben och jag sa åter och åter till henne med arg röst och arg min och hon bara tittade på mig och skrattade tillbaka, fast hon slutade för en stund när jag tog bort maten ifrån henne. Man måste våga vara bestämd i såna situationer! Jag struntar i om hon skriker. Hon ska inte få sin vilja igenom. Människor får titta då i såna fall.. Jag bryr mig inte! Det är så med att vara små barnsförälder. Finns det nån som känner likadant? :)
Men bortsett från det så är hon världens finaste, bästa, älskvärda, vackraste, charmigaste Alicia i hela världen ♥
mamma och pappa älskar dig så himla mycket! Du betyder allting för oss även fast du kan reta gallfeber på oss..

Förlåt att det blev ett sånt långt inlägg nu!
Nu ska jag slänga mig i soffan och mysa framför tvn med min älskling ♥

Vi hörs mer i morgon på nyårsafton!
Simma lugnt nu. ;)

Kommentera här: