Magsjuka??

Hm, det har varit svårt för oss att veta om det är magsjuka våran lilla skrutta har. Jag vaknade i morse vid sju tiden och hörde då när Alicia låg i sin säng hur hon försökte spy. Så jag flög upp ur sängen , det lät som om hon inte fick nån luft och sen spydde hon på både mig och på golvet, sen la jag henne brevid mig, hon låg och blundade och försökte sova.
Men då vaknade hon igen av att pappa Thomas gick upp på toan.
Och då var det gång igen. Hon spydde upp massa slemm. Man hörde hur magen vände sig inuti henne och det vände sig på mig med, usch! Sen gick vi upp, kunde inte somna om. Så vi plockade fram frukost och Thomas matade henne med gröt. Efter en halvtimme så spydde hon upp all gröt, det bara forsade ut ur både näsa och mun. Mammas lilla plutt ♥

Så vi gav henne lite vatten, men det kom upp lika fort det med. Hon var så förra gången när hon var magsjuk, det enda hon inte har varit idag är hängig. Hon har varit precis som hon brukar vara, glad och pigg men ändå har spytt. Så det är så svårt att avgöra om det är magsjuka eller bara nåt som hon mådde dåligt över! Det finns så många aspekter kring det :)
Men framåt kvällen här så hade hon inte spytt på några timmar. Så det var skönt!
Fick bada henne och det älskar hon, hon älskar att sitta och plaska för fullt :D

Sen har ju hennes farfar varit här nere på besök. Hon blir så glad när hon får träffa honom :)
Han kom i fredags utan att vi visste om det, eller vi hade på känn att han skulle komma ner, men det var inget som var bestämt utan han dök bara upp här i fredags kväll, då jag var med jobbet på "personalfest".

Så Alicia och farfar har suttit i soffan och myst hela förmiddag idag :)
Kolla själva på bilden, så mysig!

Jag var snabbt framme med kameran, för jag ville så gärna ha kort på dom två.
Han fick även en jätte fin tavelram med en förstoring på han och henne. Det blev han glad för :)

Så idag har vi bara tagit det extremt lugnt! Vi får se hur hon är i morgon.
Det är jobbigt när sina egna barn är sjuka :(

Tänkte gå och lägga mig snart jag med. Hör hur våran lilla ögonsten hostar och spyr där inne. Var precis där inne nu och fick torka lite spya i hennes säng. Inge roligt!

Tänkte krypa ner hos min älskade och underbara Kärlek 
som för övrigt kämpar som tusan för att gå ner massa kg tills operationen som är på torsdag!
Han lever ständigt på pulverdiet frukost, lunch och middag. Sen får han äta gurka och morötter!
Bara för att tugga lite, jag kan tänka mig att man saknar det här tuggandet hela tiden. Så jag är så oerhört stolt över honom. Han är en riktig kämpe min älskling!

Nu ska jag göra honom och våran dotter sällskap i sängen.

Vi får se vad dagen har bjuda på i morgon!  

puss & kram ♥

 

1 Janine:

skriven

Va fuskigt!!! Vi fick inte äta nåt alls, inte tugga över huvudtaget. FUSK! ¤svartsjuk¤ =)

Kommentera här: