Schasska Barnakuten!

Inatt var en jobbig natt. Alicia vaknade typ stup i kvarten. Jag hann knappt somna om förens hon vaknade till och skrek! Hon fick till slut sova i vår säng brevid oss. Hon verkade ha jätte ont på morgonen då hon låg med benen ihop och man fick knappt röra hennes ben. Det var riktigt jobbigt att se. :(
Sen när jag väl la henne på skötbordet för att byta en blöja så såg jag att hon hade bajsat under natten vilket hon ALDRIG gör annars. Så vi vart förvånade både jag och Thomas. Och vi såg då att hon var så röd i stjärten att det hade frät sönder huden. Usch! Det var nog det värsta jag sett.. Hon var rödare än en kräfta! Usch, jag mådde så dåligt. Hon hade så fruktansvärt ont! Visste inte vad jag skulle ta mig till. Men till slut så fick jag hjälp av Thomas att försöka smörja henne med salva. :(

Sen bestämde vi oss för att åka in till Schasska Barnakuten och söka för hennes knipningar. Så vi åkte dit så att vi var där rätt tidigt. Det var inte alls mycket människor. Nån eller några enstaka. Fick träffa en manlig läkare och vi berättade hur vi uppfattade Alicia när hon kniper. Han kände på hennes höfter och kollade reflexerna. Allt såg bra ut och hon mår bra och glad för det mesta.
Så det enda vi blev ombedd att göra var att avvakta och se hur det kommer bli med hennes knipningar, så länge det inte påverkar hennes sätt att gå. Så ja vi kan ju inte göra nåt annat. Läkarna kunde inte svara på vad hennes knipningar var för nåt. Men vi fick en salva utskrivet som vi ska smeta på varje morgon och kväll. Så vi får hoppas på att hennes stjärt blir som förr igen.

Sen åkte vi vidare hem till Thomas mormor i Fiskis. Hon blev så glad över att vi kom. :)
Vi stannade där i 2-3 timmar kanske. Åkte sen hem och då kom Jenni, hennes kille och hennes barn på middag vi åt lasagne som min älskling hade gjort. Jätte gott!

Och snart ska jag gå och lägga mig. Älsklingen ska vara hemma och vabba i morgon med våran lilla skrutt! Hon hostar jätte mycket igen.
Ska vara lite social mot min kärlek innan jag kryper till kojs!

Godnatt!

Kommentera här: