Fullspäckad helg!

                                                  Godkväll alla underbara läsare!

Hoppas ni alla mår bra och att ni har haft en trevlig och mysig helg? Vi har haft en jätte skön helg. I fredags så gjorde vi inte så mycket. Eller jag hämtade ut min kära och efterlängtade Iphone 4 så nu har jag den här hemma.
Fick den aktiverad idag då jag ringde till Tele2 och bad dom göra det eftersom det inte funkade. Men nu är jag glad över att den är här hemma. :D Happy...
Sen igår så jobbade Thomas och jag mötte upp kära syster med hennes ena dotter Esmeralda och sen åkte vi vidare till Lekslottet som ligger i Tullinge. Jätte fint lekland. Alicia fick sig en lite tupplur innan vi kom dit och hon vaknade strax efter att vi kom dit och höll på och klä av oss. Så det var perfekt!
Hon tyckte det var skit kul med rutchkanan hon gav ifrån sig ett glädjeskrik och skrattade jätte mycket. Hon ville hela tiden åka den och jag tror vi åkte den säkert 10ggr. Hon klättrade som en apa överallt och det var så kul och se henne leka så mycket. :) Mindre roligt då hon hade sin "knipdag" så hon kunde vissa gånger slänga sig ner och knipa ihop benen. Men det var bara några få gånger som hon gjorde det, annars var hon glad och uppåt och hade busroligt.

Vi var där i närmare 3 timmar. Sen åkte vi hem och då hämtade Thomas upp oss och Alicia röjde även hemma på kvällen sen. Hon klättrar och röjer på stolar, bord, river ner dukar, river ut allt från lådorna, och allt från sina lådor i sitt rum. Både jag och Thomas sprang runt i lägenheten och jagade henne och busade med henne och hon sprang som en tok för att gömma sig och under borden och hon har även hittat sitt sätt att komma bakom hörnsoffan och det är ju skit roligt tycker hon. :) Hon är så busig och verkligen charmig.. Men även världens kaxpelle.. Hahah! ;D
Hon säger hela tiden "sluta, sluta" när vi säger åt henne att sluta och då upprepar hon det. Som en papegoja..
Hon somnade i allafall som en klubbad säl och sov hela natten. Hon vaknade strax efter halv sju och var pigg som en nötstjärna. Och idag har vi varit och storhandlat mat och även varit en sväng förbi Farsta, jag köpte skal till min Iphone och även såna här skyddsplast som man sätter på framsidan, men jag blir skit galen på dom!! Varje gång jag sätter på den så blir det luftbubblor i den och jag försöker med allt möjligt för att peta bort luftbubblorna, men det går inte. Blir sååå arg och irriterad!!! Men men, nån gång ska det väl funka..

Sorry att det blev så mycket att skriva nu, men det är för att jag hade så mycket att skriva om. Måste försöka bättra mig och blogga varje dag men man hinner ju aldrig och sen ska man hitta på nåt att skriva om för det är inte kul och blogga om att man bara har jobbat och lekt hemma och inget mer då tröttnar väl ni läsare :P
Men nu när man har en Iphone så kan man väl blogga från den. Så det kanske man ska göra.

I morgon är det måndag igen och Alicia ska äntligen tillbaka till förskolan igen efter att ha varit hemma en vecka med pappa. Thomas gick till läkaren med Alicia i fredags eller om det var i måndags i allafall och vi fick konstaterat att Alicia hade luftvägsinfektion och var jätte röd i öronen, så läkaren skrev ut ett läkarintyg på att hon måste vara hemma resten av veckan. Så den ska jag skicka in till FK så att Thomas får pengar. Dom vill ju alltid ha ett läkarintyg efter den 7:e dan så det är lika bra att skicka in den så det blir rätt.
Nu mår hon mycket bättre, eller hon har mått väldigt bra förutom att hon har haft så segt slem och världens hosta. Vissa nätter har hon sovit bra och vissa inte. Så det är lite sådär olika nätter. Men hon lär ju bli jätte glad när hon får träffa sina kompisar och pedagogerna igen :)
Och sen på tisdag så ska vi till Bvc och väga, mäta, och ta dom sista sprutorna. Jag är jätte nyfiken på hur mycket hon väger. Det känns som om hon väger minst 14 kg. Hon har blivit så tung och hon är så stadig hela hon. Men får se vad sköterskan på Bvc säger. Det ska bli kul och träffa henne igen efter så lång tid.

Nu ska jag leka med min Iphone och försöka fixa Spotify på den.

Vi hörs mer i morgon hoppas jag :)
puss & kram!




Det nya skalet jag köpte idag på Kjell & Company för 99:-



Asballt! :)

Godnatt!

Kommentera här: