Fredag :D

Godmorgon!

Ja som vanligt har jag inte orkat bloggat. Jag har inte ens tänkt på det om jag ska vara ärlig! Det har varit rätt skönt med en paus härifrån, men nu tyckte jag att det var dags att blogga lite :)
Hoppas ni mår bra annars? Jag mår jätte bra. Känner inte av illamåendet längre, även fast jag är i vecka 10 snart.
Det är jätte skönt! Ibland kan det komma..

Jag är hemma och vabbar! Alicia har haft feber hela veckan, hon hade det i måndags när hon blev hämtad av Thomas på förskolan. Jag såg direkt på henne att hon var alldeles glansig om ögonen när jag kom hem och tog tempen och den visade nästan 39 grader. Sen har hon haft feber ända tills onsdag natt och hon har då sovit mellan oss och det har inte gått så bra. Hon har inte sovit alls så mycket under dom nätterna då hon var kokhett. Hon har verkligen varit jätte dålig. :( Sen en kraftig hosta också och genomförkyld. Nu börjar hon bli mycket piggare och bättre så på måndag får hon gå till förskolan och då får hon bara gå 4 dagar till sen är vi lång lediga. 7 Hela veckors semester!!! Såååå underbart... :)

Angånde Mvc besöket så träffade jag en jätte trevlig barnmorska som nu ska bli min under hela min graviditet. Jag förklarade om det digitala testet och hon kunde konstatera att jag var i vecka 9. Men vi bokade en tid till en doktor som ska utföra det vul den 27:e näst nästa vecka samtidigt som dom ska ta cellprov på mig.
Jag hoppas att jag är längre gånget än vecka 9. Det känns som det. Blodtrycket var jätte bra även blodsockret och urinprovet för att mäta protein. Så allting var kanon bra!
Nu längtar jag tills den 27:e för att jag är så nyfiken på vilken vecka jag är i. För nu är det bara vad vi tror att jag är i. Så det ska bli spännande!!

Inget annat som har hänt då? Nej.. Allting flyter på. Eller jo, jag ska börja jobba heltid här nu. Jag har fått schema för mina tider, nu behöver jag bara prata med chefen så att jag kan börja med detsamma.

Nu måste jag avsluta! Måste ta Alicia nu. Hon håller på med massa bus.
Vi kanske hörs sen.

puss & kram!

Kommentera här: