Storstädning!

Heeeej!!!

Idag har jag verkligen storstädat precis överallt! När man ändå städar så kan man ju ändå göra det ordentligt. :)
Jag tror jag var färdig efter 1 ½ timme. Passade på när Alicia låg och sov!
Haha, på tal om städning! Så ringden en kille på dörren igår och gick runt i området och frågade vad för slags dammsugare vi städar med och jag fick för mig att vi har en Eloctrolux och han sa nånting och jag avbröt honom och sa att vi faktiskt har en Miele dammsugare och då var han jäkligt snabb på att tacka för sig och gick sen härifrån.. Hahah! Då var det inte lika roligt längre.. Han ville väl prata om Electrolux dammsugare. :D Så det var lite roligt att se hans min när jag sa det.

Det är så skönt när det är rent och luktar gott i hemmet. Jag ska hänga tvätt och sen bädda rent i sängen! Men det gör jag lite senare. Jag har även lagt ut vårat soffbord på blocket för bortskänkes och jäklar vad telefonen går varm. Inom en timme så har det ringt redan 5 stycken. Men det kommer en kille ikväll och hämtar bordet. Vill inte ha kvar det längre, det är så fult och tar så stor plats. Det var ett sånt här bord vi skänker bort


Varför jag skänker bort det är för att det ena benet som ni ser det silvriga är borta på ena sidan alltså det är bara ett svart ben och det är så jävla fult.. Sen är det ganska så utnött på kanterna. Vi fick det här bordet av Thomas brorsa när han och hans ex separerade och sen är glasskivan lös eller den ligger inte helt rak.. Skit svårt att förklara. Men bordet är gratis så dom ska ju inte förvänta sig att det är i superfint skick! Annars slänger vi den om dom sen inte vill ha den när dom kommer ikväll.
Av dom som har ringt är det bara utländska män som har ringt. Jag fattar inte varför vissa ringer när dom inte kan prata ordentlig svenska, det var många gånger som jag fick fråga vad dom menar. Det är inte kul när man ska försöka prata med nån som man inte känner och så kan inte den människan svenska. Jag har absolut inget emot utländska! Vissa är jätte trevliga, men om man inte kan prata så att den andra kan förstå varför ens då ringa? Jag skulle inte göra det. Jag skulle be nån ringa åt mig. Men sån är jag, alla kan ju inte tänka som mig :P

Nu ska jag passa på att göra lite situps och sen dricka massor med vatten, vilket jag har gjort hela dan!
Jag känner mig mycket piggare! :)

Hoppas bara fläsket på magen försvinner med lite situps! Hahah... :D
1 Novalies mamma:

skriven

Ja jag tycker inte om det... Och INTE skitsnack heller när man i själva verket bara är avundsjuk på den andra personen.... Visserligen tar JAG nästan aldrig åt mig... Men sånt är bara irriterande och skrattretande! ;)

2 Anonym:

skriven

Litet tips bara...



http://personligatranaren.mabra.com/glom-situps-for-en-plattare-mage/

3 Rebecca:

skriven

jag håller helt med dig, om jag inte kunde språket så hade jag bett någon annan ringa åt mig, pinsamt att inte kunna göra sig förståd, jag skulle skämmas ihjäl:)

Kommentera här: