1:a advent!

God eftermiddag!

Idag är det 1:a advent och det första ljuset tände vi i morse vid frukostbordet. Det var så mysigt! Men inte lika mysigt om det hade varit snö ute. Så tråkigt att snön inte har kommit än! 1:a advent och INGEN snö. Usch! :/
Får hoppas på att den kommer snart då.
Vi fick en skön och härlig sovmorgon. Alicia somnade på två röda igår vid åtta och sov till halv åtta i morse, utan att vakna en endaste gång inatt. Halleluja!! Det var riktigt skönt. :)
Hon var bra trött igår, hon sov ju bara 15min på hela dan och sen var det full rulle på henne när vi var i Nacka Forum och sen hemma hos farmor i Fiskis.

Och idag är hon på ett strålande humör! Ikväll ska vi baka både pepparkakor och lussebullar.
Var och storhandlade för två veckor framåt och allt till bakandet ikväll. Hon älskar att baka med oss. Hon tycker det är jätte kul. Nu har vi köpt till bakformar så nu blir det ordentliga pepparkakor.

Känner mig rätt så seg idag! Har lite ont i höfterna och ryggen efter att vi gick så mycket igår, vi var först borta i Länna och tittade på en diskmaskin för ynka 1990:- på Mediamarkt, sen in på Rusta och handlade lite där. Sen vidare till Ica Maxi för att kolla om det fanns julgardiner där. Vidare sen till Donken för en fika med svärföräldrarna. Sen därifrån till Forum och gick runt där i två timmar. Så det blev mycket gående igår. Och det känns idag! :/
Men jag ska ändå baka, det skiter jag i! Värken ska inte få stoppa mig.
Ska baka med mina älsklingar ♥

Ska passa på att göra lite lunch nu.
Återkommer ikväll!

Ha en mysig 1:a advent på er :)
1 Jenni, mamma till två:

skriven

Vilken billig diskmaskin! :) Köpte ni den? Gick det bra att baka förresten? :)

2 Jenni:

skriven

Det beror på hur fort allt läker och sånt nu, men senast 6 månader efter första operationen (alltså slutet av April senast) :)



Hur mår du? Snart är ni i mål! :)

Kommentera här: