Fredag 24 februari!

Goddag!

Idag blir våran lilla plutt 3 veckor ♥ herregud vart tar tiden vägen. Det känns som om vi har haft Tindra jätte länge men på ett annat sätt inte. Det går sjukt fort! Mammas lilla älskling.

Mina fina prinsessor ligger och sover nu. Alicia slocknade snabbt när hon la sig på soffan. Jag tjatade på henne att gå och lägga sig redan vid tolv, men hon sa bestämt nej att hon inte ville sova.
Ringde precis till Folksam och pratade med en jätte trevlig kille där. Så nu har jag försäkrat Tindra och ska även bli uppringd av en kostnadsfri rådgivare som vi ska träffa för att gå igenom pensionen, ni vet det där oranga kuvertet. Jag vill liksom få koll på vad det oranga kuvertet är för nåt. För just nu vet jag ingenting om det. Jag öppnar det men tittar alltid varje år frågandes på den. Vet inte ens vad det är jag tittar på ibland. Så det känns ganska så viktigt för både mig och Thomas. Speciellt när vi sen blir gamla och ska få pension.

Idag har jag inte hunnit gjort ett jota! Tindra bara vill ha mat hela tiden. Så det är både fram med tuttisarna och ersättningen som gäller nu. Alicia har lekt jätte mycket med sina leksaker och varit snäll. Hon är verkligen så mån om sin lillasyster som skriker. Hon ger henne nappen, klappar henne på huvudet och säger; " schssss " och klappar henne liten i rumpan efter att hon har sett sin mamma göra så. Jag blir så glad och varm i mamma hjärtat när jag ser dom två tillsammans. Mina älsklingar! ♥

Så skönt att det är fredag då älsklingen ska vara hemma med oss hela helgen. Vi får se vad vi hittar på i helgen. Ska fråga Thomas om vi inte kan åka till nåt lekland så Alicia får leka av sig lite. Det behöver hon. :)
Nåt ska vi i allafall göra, inte sitta hemma i allafall.

Vad ska ni göra i helgen?
Förresten, jag har fått några kommentarer om att det inte går att kommentera vissa inlägg som jag skriver ifrån Iphonen. Hur är det möjligt? Jag vet inte hur man gör för att det ska funka igen. Men ni såg väl inlägget och kunde kommentera förlossningsinlägget. Det var i allafall två stycken som kommenterade det eller om det var tre. Det är alltid bara Jenni som kommenterar mina inlägg här på bloggen. :) Ni är liksom 54 stycken till och INGEN annan kommenterar liksom. Är ni lata eller??? JA det är ni.. Hahaha!!

Nej, nu kanske man skulle ta och röja lite här och diska lite.
Vet inte om jag håller på och blir sjuk! Är snorig som bara den och nyser som en tok. Har inte varit förkyld sen ja inte ens det kommer jag ihåg *peppar peppar ta i trä* det är väl på tiden att man blir förkyld nu då, men inget jag vill nu för då kommer Tindra och Alicia säkert bli sjuka också :(

Nu ska jag ta en liten ledsen tös och sen väcka hennes storasyster som inte alls får sova länge för då sover hon inte ikväll sen. Ha en bra fredag och mys ordentligt med eran käraste! ♥

puss & kram!

1 Kicki:

skriven

Ja jag erkänner att jag är lat :) Ska bättra mig på att kommentera jag lovar. kram

2 Ingela - Mamma till Isaac:

skriven

Det är ingen som kommenterar i min blogg heller... Ibland kanske man missar att skriva? Men jag försöker kommentera..:-)



Hoppas det är bra med er?

3 Jenni:

skriven

Hoppas din helg var bra? Ni har fullt upp inför flytten antar jag? :) Ska bli skönt att flytta kan kg tänka mig. Kram

Kommentera här: