BF+7

Hej och hå vad det går undan här!! Bebben verkar trivas som fisken i vattnet fast i magen. Inte tycks den vilja komma ut :'( jag är gråtfärdig och helt slut i kroppen! Varför vill du inte komma ut till oss??? ENVISA UNGE....
Det här är 7:e dan jag går över och i morgon är det lika länge som jag gick över med Alicia innan hon valde att titta ut så kanske OM vi har tur så kanske det sätter igång inatt för snart är det februari. Det blir väl säkert ett februaribarn vi får.

Riktigt kallt är det idag, näsan kändes stelfrusen efter att jag lämnade Alicia på dagis.
När jag kom dit så tittade pedagogerna och andra föräldrar på mig frågandes och undrar vart bebisen är nånstans. Jag skrattade lite ironiskt att ; " ingen bebis, den här bebisen är lika envis som sin storasyster " och det kunde dom hålla med om. Hahah! Nu är dom också väldigt väldigt nyfikna! Kan ju säga att jag är mer eller mindre trött på den här tunga magen som ställer till besvär för mig, kan knappt gå ner på golvet, varken sätta på eller ta av skorna det får Thomas hjälpa mig med. (Ja då när han är hemma, annars måste jag göra det själv)

T om våran älskade lilla dotter hjälper mig med byxorna ibland. Om jag ska ta av mig dom så säger hon såhär; " mamma, jag ska hjälpa dig " och så är hon världens malligaste när jag berömmer henne! Så söt.. mammas tjej!

Igår köpte vi en ny bilbarnstol på Babyproffsen i Länna.Det blev en Britax HI-WAY från 0-25kg. Så nu kan Alicia stolt sitta fram med pappa och samtidigt få plats med benen. Innan fick hon ju inte plats i baksätet, då hon är så lång. Och vi måste även köpa en ny bilbarnstol till bebisen. När Thomas var och städade ur bilen igår så skulle han sätta bilbarnstolen på plats så att den var klar för bebisen, men det gick inte så antingen så är bältet för kort så hans jobbarkompis ska köpa tillbaka den eftersom att den inte passar till våran bil, vilket är jätte konstigt! :/ men Thomas ska åka och titta på en på blocket på lunchrasten nu och eventuellt köpa den om den ser bra och fräsch ut!

Så här ser den ut.

kostar 300:-
vi har lånat en sån här liknande förut och dom är jätte bra att bara klicka i när man tar ut och sätter i bilstolen utan att behöva koppla bort allt som man kan få göra på vissa andra bilstolar.
Så jag hoppas han kommer hem med den för det är ganska så bråttom med en bilstol till bebisen. :)

Ska strax ta mig lite lunch! Åt frukost vid halv åtta i morse. Tar resterna från igår. Chili corn cane med ris och massa sallad :)

Vi hörs kanske senare!
Tjing Tjing ♥
1 Jenni:

skriven

Vad kostade stolen till Alicia? :-)

2 Jenni:

skriven

Jaha det var ju bra pris :-) Grattis till lägenheten förresten, vad roligt!! :-)

Kommentera här: