Gårdsfest..

Glömde bort att blogga igår. Jag var med Alicia till hennes dagis för dom hade gårdsfest. Lite tipspromenad, dom hade gjort i ordning vatten i en stor balja eller vad man ska kalla den och där kunde barnen turas om att leka. Vattnet skulle föreställa häxsoppa, med gummiråttor och låtsasögon. Alicia var som fastklistrad vid det bordet. Försökte locka henne med både kokosbollar och popcorn påsar som man kunde köpa där. Till slut fick jag ta bort henne därifrån så att andra barn kunde få leka också. :)

Pedagogerna hade gjort det jätte fint på gården och dekorerat med ballonger och bakat massor :)

Nästa vecka är det sista veckan för Alicia sen har hon sommarlov 10 veckor framåt. Härligt! Så jag tänkte låta henne få vara på dagis nästa vecka så hon kan få leka lite och vara med kompisarna innan hon går på långledighet.
Hon är fortfarande hemma med hosta, men hon är mycket bättre nu. :)

Alicia blev även fixad i ansiktet. Hon skulle föreställa ett troll ;)
Fick inget bra kort på henne, hon hade myror i rumpan som alltid.. Haha! :D

Måste även tillägga att detta är 4e dan som Alicia har varit utan napp. Det var i söndags kväll när hennes kusin sov över och hon sa inget om nappen när hon skulle gå och sova och vi pratar väldigt ofta om att hon har slutat och hon blir så glad och säger att hon är stor nu och duktig. Min stora tjej börjar bli så stor nu. Utan napp och förhoppningsvis utan blöja snart också. <3 <3 <3 <3

Här är mitt älskade troll! :)
Mamma älskar dig!


Kommentera här: