Långfredag!

Glad Påsk på er då :)
Det har varit riktigt fint väder idag. Tog mig en liten prommis ner till Lidl med tjejerna tidigare idag. Det behövdes handlas hem lite. Sen har jag dammsugit, tvättat alla Alicias ytterkläder. Hennes overall var alldeles smutsig och lerig när hon har haft den på dagis. Sen diskat och gått igenom leksaker.
Jag försöker verkligen att strukturera upp alla leksaker i var låda för sig så att det inte ska bli så rörigt men det är inte alltid lätt när en 14 månaders river verkligen ALLT och drar fram ALLT!! haha.. men jag ska ordna upp allt med alla leksaker sen i andra lägenheten. Hoppas vi skriver kontrakt snart! Längtar lite nu..

Förresten så ringde jag till Försäkringskassan i onsdags och jag kommer få bostadsbidrag nästa fredag om jag inte fattade fel. Då blir det retroaktivt. Runt fyratusen. Skönt! Puh.. Jag var så orolig att jag inte skulle få nåt. Men nu får jag lite mer pengar så jag klarar mig. :)

Nu ligger barnen och sover. Dom vaknade klockan sex imorse. Inte så roligt! Men det var bara att gilla läget och gå upp.

Nu är jag mammaledig fram till den 14e för att jag ska ta inskolningen i två veckor för att Tindra ska hinna vänja sig och gå lite tidigare några dagar. Sen när jag börjar jobba igen så är det min vecka med barnen och jag kommer då att jobba 75% från 9-15:30 och jobba 100% när jag inte har barnen alltså varannan vecka. Så pengamässigt förlorar jag inte så mycket. Skönt att man kunde göra så :) Jag har verkligen en toppenchef!

Sitter och äter lite godis och tittar på Let's dance. Måste självklart se när Maria Montassami? stavas... är med ikväll! Så det ska bli kul och se. :)

Hoppas ni annars mår bra?!
PUSS ♥
Här är mina älsklingar





Kommentera här: