Söndag!

Söndag redan och jag sitter hemma hos mamma. Har sovit över här med Tindra. Har precis lagt henne för att sova lite. Hon vaknade halv sex imorse. Snark!! Hade hoppats på att hon skulle i allafall sova till halv sju. Det är ju mycket ljusare på morgonen nu och det kan ju vara det som gör att hon vaknar tidigare. Hon lär nog sova ett tag!

I fredags var jag på "morfars" begravning och det var en väldigt fin och stillsam begravning. Mycket blandade känslor, en liten jobbig dag. Men väldigt fin!

Jobb imorgon igen och jag hoppas att dom som har hand om dagisplatsen för Tindra ska ringa imorgon också. Jag har äntligen fått dagisplats för henne men då är det förskjuten en månad senare vilket betyder att jag då måste vara hemma och vara mammaledig igen vilket det inte går eftersom jag inte har några sjukpenningdagar kvar att ta ut. Jag har bara dom lägstadagarna kvar och det blir i såna fall bara180:-/dag och det har jag verkligen inte råd med. Jag var garanterad plats i mars men fick i slutet på april istället. Så jag måste höra med dom hur jag ska göra. Jag är så stressad över det här. Som om man inte har nog med beskymmer och massa annat och tänka på. Suck! Om det inte går så får jag väl ta lån för att klara mig då. Finns ju inget annat jag kan göra. Kan ju inte bara ha 4000:- att leva på när jag har hyra och massa andra räkningar. Jag hoppas dom ringer imorgon! För det här får dom faktiskt fixa. Om det är garantimånad så ska den gälla också.

Får se vad dom säger imorgon!

Nu ska jag vara lite social. Ville bara berätta lite vad som hänt dom här dagarna jag inte har bloggat nåt.

Vi hörs lite senare! :)

PUSS <3

Kommentera här: