Hemsk morgon!

HEJ!

Imorse var en sån morgon jag helst vill hoppa över. Hade sån fruktansvärd magvärk när jag vaknade! Gick upp och tog en varm och behövlig dusch och det kändes genast bättre.

Sen började bråket och tjafset mellan tjejerna. Det är väldigt sällan dom är sams. Alicia retas och vet precis vilka punkter hon ska trycka på för att få igång Tindra. Hon skriker tillbaka och den ena slår den andra och den andra gråter och så var hela cirkusen igång. Yes tänker man då eller? Nej!!

Förklarar för dom båda att man ska INTE slåss utan man måste säga stopp. Vet inte hur många gånger som jag måste säga det till dom. 
Dom båda är väldigt trotsiga nu!
Alicia glider bara runt som på bananskal, lyssnar inte, ifrågasätter allting man säger, tjafsar och är allmänt uppkäftig och sur! 

Tindra älskar att spela pajas och skulle nog tro att hon är förskolans pajas! Väldigt gnällig, ska alltid ha sista ordet, skriker när hon inte får som hon vill. Lite som en polis. 
Så just nu är det rätt tufft med dessa trotsiga tjejer! Även ibland när man vill slita av sig sitt hår och stänga in sig i rummet och gråta så älskar jag mina barn villkorslöst! ♡
Jag intalar mig alltid och tänker positivt att "detta är bara temporärt"det går över".

Jag är långt ifrån ensam om just det här!
Det finns säkert människor i min närhet som känner som jag. Vad vet jag? ;)

Sen var dom väldigt ledsna när jag lämnade dom på dagis. Alicia grät och ville vara med mig. Tindra likaså! Det kändes i hjärtat. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag gick därifrån. Riktigt jobbigt! Därav en jobbig morgon med bråk,skrik, tjafs och ledsna tjejer! 

Men får ta igen det ikväll när jag kommer hem!
Pussa och krama på dom massor! ♡

Ta hand om er! Ska fortsätta jobba vidare nu.

puss och kram

Kommentera här: