Morrn morrn!

Godmorgon!

Nu är jag på väg till jobbet. Det är fan slitsamt att öppna tre ggr i veckan och stänga en gång i veckan. :S

Men men.. Får göra det bästa av situationen! Förhoppningsvis är detta inte för evigt. Får hålla tummarna på att min kollega blir bättre från sjukskrivningen så att vi alla kan återgå till våra normala tider. Jag har funderat fram och tillbaka om jag ska gå ner i tid. Småbarnstiden är inte för evigt och just nu känner jag att jag knappt hinner träffa mina älskade små hjärtan. Det gör ont i mig. Jag jobbar heltid och kommer hem sent, det är föreläsningar hit och dit, möten på jobbet, och nu försöker jag ta körkort mitt i allt, skulle behöva plugga massor, men hittar inte tiden eller orken. Vill hellre spendera dom få timmarna som är kvar på dygnet till att vara med mina älsklingar.
Om man ändå kunde få fler timmar på dygnet. :'(

Men det tråkiga är väl att jag nog inte kan gå ner i tid med tanke på att vi är en sån liten enhet och just nu är det inprincip jag och en annan kollega som får öppna och stänga så det där med att gå ner i tid känns som att jag kan skita i. Men jag ska ändå prata med min chef om det här.

Nu är jag framme på jobbet och ska passa på att kolla mailen när det ändå inte är några barn här.

Ha en jätte bra dag allihopa! ♥

puss och kram


Kommentera här: