L e d i g

Idag har jag och tjejerna varit lediga.
Förskolan var stängd pga planeringsdag och jag passade på att ta ut en föräldradag. 

Det kändes skönt att vakna klockan 7 imorse och veta att man inte behöver fixa barnen till förskolan och mig själv för den delen. Utan vi vaknade i lugn och ro och myste i sängen tillsammans. Det var en jätte mysig morgon.

Åt frukost i lugn och ro utan en massa tjafs. Barnen har förvånansvärt varit snälla mot varandra. Det har varit en väldigt bra dag och vi har hjälpts åt med saker och ting. Efter frukosten satt vi och myste i soffan och tittade på den nya Tingeling filmen. Dom älskar verkligen dom filmerna. Och även jag med! 😊

Sen har jag hållit på och fixat hela eftermiddagen. Hängt massa tvätt, bakat bullar, diskat, bakade choklad bollar och tjejerna smetade och kletade med det och rullade dom i pärlsocker, sen har jag lagat två maträtter. Både kyckling i currysås och hemmagjord potatismos med fiskpinnar. Hellre laga maten idag så kan man bara värma på. För jag är så trött efter jobbet och när jag har hämtat tjejerna så är klockan strax efter 17 när vi kliver innanför dörren. Och jag spenderar hellre tid med barnen än står vid spisen och lagar mat. Det är så snabbt och enkelt att bara värma i mikron. 😆

Så jag ska alldeles strax sova!
Jag önskar att det kunde finnas fler såna här dagar. Att kunna få vara ledig med tjejerna! Det var verkligen hur mysigt som helst. ❤

Tindra hade picknick i mitt sovrum 😍 gullunge

Tindra hjälpte mig att pensla ägg på bullarna 😄

Mums riktigt fluffiga och goda 😍😄

På veckorna sover dom mest hos mig. Så underbart mysigt att sova tillsammans 😍 ❤ 

G o d  N a t t ! 😴
Imorgon är det förskola och jobb igen. Tråkigt nog! Men men.. bara att jobba och se glad ut!

puss och kram på er! ❤ 

Kommentera här: