svettig

Usch ja, gud vad jag är svettig! :/  jag har hållt på i stort sett hela dan.. plockat, tvättat fönster, packat i kartonger, diskat, lagat mat, skurat skåp och lådor, tycker om att göra det. älsklingen min skurade hela badrummet.. det var som att gå in i ett helt nytt badrum! Jag provade på att skura köksgolvet med en grov borste med grön såpa bara för att se om det funkade och det gjorde det, eftersom att vårat köksgolv är jag skojar inte svart, så provade jag och det gick bort allting så det var en liten fläck som var helt blå (golvet är ljusblå korkmatta) så det kliade så mycket i fingrarna när jag såg resultatet, så det ska bli himla roligt i morgon och ligga på alla fyra och skura golv som en riktig gammal piga! haha :D

Så nu sitter jag äntligen ner och vilar mig lite men jag kommer strax att vara uppe och snurra runt igen :)
Tycker så mycket om att hålla på städa och fixa, jag skulle kunna tänka mig att bli hemmafru på heltid (vilket jag är på halvtid då) för jag håller ju på mer i hemmet än vad min älskling gör kanske beror på för att jag säger att jag jämt ska städa undan fast han helst vill ta det.. han är så omtänksam min lilla darling!

Så inatt är det sista natten som jag och älskling sover här i gamla lägenheten! Ska bli fantastiskt skönt att få bosätta sig i en ny och större lägenhet.. :)

Måste bara berätta en sak.. 
Berättade ju i ett tidigare inlägg om att jag och älskling vill ha barn och jag tror att jag är redo för det nu, jag har inte tagit mina p-piller nu på två dar, dels för att jag var så dum nog och packade ner mitt smink, borste, hud/handkrämer och p-piller i allt så jag har ju totalt glömt bort och tagit dom.. så jag har struntat i och letat efter dom och INTE tagit dom! Så vi får väl se nu hur det blir, om jag kan bli gravid eller inte, det återstår att se helt enkelt.. vet inte hur länge man ska vänta men det märker vi som sagt :)
skulle vara jätte mysigt med en liten bebis..
Jag och älskling var i Forum Nacka och gick runt och tittade lite och shoppade också en del, när vi gick in på H&M så gick jag direkt från provrummet till baby kläderna, jag såg blicken på thomas hur glad han blev när jag tänkte på barn och att jag sa att jag vill så gärna ha nu... han sken upp som en sol, han kommer bli super glad när jag en vacker dag berättar att han ska bli pappa, längtar tills den dagen! ♥ älskar honom..

Nu tänkte jag faktiskt fortsätta packa lite, kan verkligen inte sitta still en ända sekund, älskling blir så arg på mig när jag for runt i lägenheten utan att sitta still för en liten stund.. eftersom att han vet att jag har sovit dåligt inatt, kommer nog inte kunna sova nåt inatt med! är så uppspeld och ivrig nu för flytten :D

Men vi sätter väl stopp för ikväll då!

Godnatt, sov gott och dröm sött :)

Kramisar/ Tessan




1 Helena:

skriven

Är ni redo att skaffa barn nu? redan efter så kort tid tillsammans? Ekonomi har ni det? fast jobb båda å så? En trygghet om man ska ha barn liksom?

många frågar =D

2 tessan:

skriven

helena: Ja vi är redo att skaffa barn. Alltså vi har ju varit tillsammans tidigare och ville ha barn då men det tog slut då. Så nu vill vi ha! :) Ja vi har gott om pengar kvar efter alla räkningar och så, så ekonomi är det inget snack om saken. Öö ja vi har båda fast jobb annars skulle vi vänta i såna fall. Jag vet att barn behöver trygghet både mat och kärlek och både jag och thomas kan ge mer än det och vi är mogna för det nu! Han vill bli pappa och jag vill bli mamma, finns inget som får mig att vänta! Vi är redo :D

3 Helena:

skriven

Då får jga önska er lycka till då!

4 Helena:

skriven

Har han fått fast nu? På bröllopet sa han att han inte hade det nämligen...

5 tessan:

skriven

Helena: Grejen är den att han går som lärling och det är en provanställning på 1 år och när den sen har löpt ut så måste han fått fast tills dess för han kan inte få sparken nu eftersom att han har provanställning som sagt :) kanske lite komplicerat att förstå. men men så är det i allafall..

Kommentera här: