Huddinge Akuten....

Allt började med när Alicia kräktes igår morse och sen dess har hon kräkts och haft jätte hög feber. :(
Hon somnade halv nio igår kväll och sov till halv tolv och då började hon kräkas igen och då ringde vi vårdguiden och rådfrågade dom och dom sa att vi skulle ge henne vätskeersättning var 5:e minut i en halvtimmme. Så det var bara att sitta klocka tiden och ge henne det.
Sen skulle vi vänta en 20 min och ge henne morotsdryck, det är jätte bra att ge dom det om dom är magsjuka. Mycket c-vitaminer i det. Och då tog jag tempen på henne och då hade hon 38.7. Hon lyckades somna och sov två timmar, sen vaknade hon och var jätte ledsen..

Då kände jag hur kokhet hon var så jag tog av henne pyjamasen och hon fick ligga brevid mig i bara blöja.
Jag tog då tempen och då hade hon 39.3 och jag gav henne alvedon.
Jag gjorde även en halv flaska med välling för att få i henne lite mat i magen.

Hon somnade om efter det, men sov oroligt ändå! Så jag låg helspänd och klarvaken hela tiden. Kunde inte sova!

Så Thomas åkte iväg till jobbet och jag hann ringa honom efter en halvtimme då Alicia bara kräktes mer och mer och hon var rätt så slö, hon bara grät och grät, försökte lugna ner henne och få kontakt med henne men det gick inte så bra. Så det har varit jobbigt!
Så vi åkte in till Huddinge Akuten och berättade som det var. Vi fick komma in på en gång, jätte trevliga personaler och hjälpsamma. Så dom gav henne vätskeersättning som vi skulle ge henne var 5:e minut och dom tog ett stick i fingret. Hon sa inte ett ljud! Men allt visade jätte bra och hjärtat och lungorna lät också jätte bra och vi fick rådet att fortsätta med vätskeersättning och ge henne den maten som hon tycker om och vill ha.

Så nu mår hon bättre! Vi har fått i henne en halv flaska välling, och massor av vatten och fruktdryck.
Får se hur hon är när hon vaknar igen...

Sorry att det blev ett sånt här inlägg! Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite. :)

Återkommer lite senare!

1 Novalies mamma:

skriven

nu är det bokat o klart =)=)=)

Pussss

Kommentera här: