Besiktning + mamma

Var ju som sagt uppe tidigt i morse för att ta mig ända till Fisksätra.
Åkte nån gång vid sju och kom dit strax efter åtta. Låååång resväg! : /
Gick upp till Thomas mormor och hämtade reservnycklarna av dom och småpratade lite och jag fick kela och gosa med deras hundar, en som är så liten som en katt, hon är bedårande!! Är så förälskad i just henne, den lilla hårtussen! :)
Sen kom det en man från Stenafastigheter och gjorde besiktningen på våran "gamla" lägenhet.
Han tittade överallt och jag blev lite svettig där ett tag och trodde att vi skulle få betala nåt när han såg i hallen att vi hade en annan slags tapet. Men han tyckte den var snygg och kände lite på den :)
Tur där, tänkte jag!
Sen vart det inte så mycket mer. Han var mest där och tittade om allt var på plats och så.
Det ända vi ska göra är att ställa tillbaka torkskåpet som just nu förtillfället står i klädkammaren eftersom att vi hade tvättmaskin och den tog för stor plats, och i källaren ville vi inte ställa ner den för vi har haft inbrott två ggr redan och ett torkskåp ville jag inte pröjsa för om den blir stulen!  Och sen måla med vitt en liten vägg ovanför dörren i köket, för det har tydligen suttit nåt där. och självklart städa ordentligt tills nästa hyresgäst ska flytta in.
Så det var rätt så skönt att få det gjort :)

Nu är det bara vänta tills det ringer nån som ska komma på visning och då ska vi se till att den personen ser till att flytta in tidigare så att vi slipper betala den sista hyran. Vi har bara en hyra kvar att betala på den och det vore ju riktigt skönt om vi kunde få den hyran ur världen!

Sen åkte jag förbi mamma ett tag och hälsade på :)
Hon hämtade mig vid tåget och så åkte vi upp till affärn ocn handlade lite gott gott, vattenmelon ,glass och butterkaka!
Fast vi åt bara butterkakan när vi fikade.. Får kanske ta mig en tripp dit igen och mumsa i mig en bit vattenmelon och en tallrik med glass.. haha :D
Vi hade i allafall jätte mysigt, det har man alltid med min älskade mamma ♥ 
stannade där till halv fyra sen fick jag skjuts ner till bussen.
Mötte upp älsklingen i Högdalen och sen åkte vi hem tillsammans :)

Älsklingen lagade middagen som bestod av köttfärssås och pasta med iskall mjölk.. gott!
Var väl sådär hungrig, har inte så mycket aptit nu när det är såhär varmt.. mest jobbigt!!!

Har inte gjort så mycket sen dess.
Ska snart gå och lägga mig. Är jätte trött efter att jag gick upp vid sex i morse.

Hoppas ni andra har haft en mysig och lika het dag som jag :)

puss&kram!

1 Nicole:

skriven

Du e ju för söt!! Klart att ni är bjudna!!!

KRAM

Kommentera här: