Jag lever!

Tyvärr så har jag varken haft orken eller lust att blogga över huvudtaget!
Alicia kommer i första hand helt klart och när jag får tid över så görs det massa annat istället. Sen har jag inte vart hemma så himla mycket. Kan ju sammanfatta allt vad som har hänt dom senaste dagarna som jag har lyst med min frånvaro! :)

I fredags var Thomas hemma eftersom att han jobbade natt dagen innan. Så vi åkte till Farsta och träffade hans systrar och det vart att vi gick runt där i stort sett till sex tiden, vi åt middag där och jag var bajstrött när vi kom hem, så det var bara att slappa i soffan med mina älsklingar ♥
På lördagen så gick vi upp tidigt för att åka och träffa Emma och Patrik och deras söta flicka Novalie i Nacka Forum. Gick runt där i 2 timmar tills vi var tvugna att åka vidare hem till min mamma, då vi blev bjudna på middag. Så vi stannade där tills sju, kom hem och var bajströtta igen! ha :)  så det blev tidigt i säng för oss..
Sen i söndags, den 1:a advent så åkte vi till Rusta som ligger i Skärholmen och mötte upp min bror där. Det var proppat med människor, dom trängdes hit och dit och irrade omkring som hönor!
Men vi gick i lugn och ro och plockade åt oss dom julsakerna vi skulle ha till hemmet. Väl till kassan så är det världens jävla kö. Stod där i säkert 20min. När vi väl var klara så var det bara raka vägen hem och även då var vi trötta och det första jag gjorde var att börja julpynta och fixa i ordning. Älskar när det är julbelysningar överallt. Köpte en liten julgran med glitter och lampor med som står på ett litet bord i hörnet intill sofforna, det är jätte mysigt med den där! Ska försöka ta kort om jag inte glömmer. :)
Måste bara säga en sak också! När jag och Thomas satt på bussen till Liljeholmen i söndag så åker bussen samtidigt som jag står vid vagnen och ska mata Alicia så tvärnitar busschauffören och jag flyger fram och hinner precis greppa tag i närmaste stolpe på bussen. Jag blev skitförbannad och skriker till busschauffören: "MÅSTE DU TVÄRNITA SÅDÄR, JÄVLA IDIOT!!!!!!!! " Busschauffören skriker då tillbaka: " ja men det var nån som plingade precis när jag åkte förbi hållplatsen, håll reda på din jävla vagn istället då " tyvärr så hörde inte jag det sista han skrek om att jag skulle hålla koll på min egna jävla vagn, hade jag hört det då hade jag personligen gått fram till honom och läst lusen ur han!! ÅÅÅÅÅ vad arg jag var!! hatar såna busschaufförer, han körde verkligen skitdåligt också! Han skaffade säkert sitt körkort i cornflakes paketet!!

Och nu idag så har jag träffat Martina med hennes son Noel i Farsta. Jag åkte en buss tidigare för att hinna gå till Vårdcentralen för att jag har haft svårt att andas nu i flera veckor, mest för att jag hostar så mycket att jag nästan kräks. Känns mer som torrhosta! Men i allafall, fick sitta 1 timme innan jag fick hjälp och när jag äntligen fick hjälp så skulle jag hålla på byta rum och det kom och gick läkare hela tiden. Blev lite irriterad! Först låter dom mig vänta en timme, sen springer dom iväg och där får jag sitta i läkarrummet i 10min och sen kommer dom och sen går dom igen.. Verkligen oseriöst alltså!! :/
Men i allafall, fick inhalera i nån sorts maskin, med ånga! Vet inte vad den maskinen just heter. Men jag skulle i allafall andas in det där i 2min. Sen skulle jag vänta i 10 min till för att det skulle kunna vidga sig så att jag lättare kunde andas. Dom lyssnade på lungorna igen! Sen försvinner dom och sen kommer dom igen och säger att doktorn kommer in strax varpå jag påpekar att jag har väntat nu i 2 timmar, och fråga hur långt tid det ska behöva ta! Sen kommer den här doktorn i allafall och säger bara att jag ska dubbla mina doser med dom jag har så är det som en vuxendos. Det besöket kändes helt meningslöst och jag vart bara förbannad! Ville egentligen ha nya mediciner eftersom att dom jag har har så svag dos och dom hjälper inte.
Men jag kände inte för att vara kvar där! Utan jag ville bara därifrån fort som möjligt! Nog att min kompis fick vänta på mig i 1 timme fick mitt tålamod att ryka! Nästan gång ska jag fanimej ringa och boka tid istället för att dyka upp på drop in! Värdelöst... fick ju inte den hjälpen man ville ha!!

Men vi gick i allafall och käkade lunch, varpå en kvinna som jobbar som projektledare ville störa oss i några minuter. Hon ville fråga oss om Sköndal, hur vi ser på deras område. Hon ville tydligen informera om att det ska byggas nya bostadsrätter, hyresrätter, parhus, radhus, villa o.s.v.... Och om vi skulle kunna tänka oss att flytta dit och hur vi vill att det ska se ut! Ja i princip frågor om just det området, känner inte till det så himla mycket! Men vi pratade på och fick två biobiljetter var som tack för hjälpen! Verkligen generöst...

Sen gick vi vidare och kollade på julklappar! Hittade bara 3 st till Alicia. Hon fick en sen som hon tyckte mycket om. Hon är lite för liten för att leka med sakerna, men hon älskar att titta och stoppa saker i munnen. :)

Sen skulle hon hem och jag mötte då upp min älskling ♥  vi hade verkligen ingen lust att åka hem och ställa oss och laga mat, så vi åt på donken. Snabbt och ganska billigt!

Väl hemma.. Fixa med tvätten, bada Alicia, plocka undan disk, mata lillskruttan, byta blöja, ja sen blev klockan just åtta. Har busat med våran älskling nu ikväll! Hon är verkligen ett charmtroll ♥

Men men, nu fick ni allafall en summering av helgen!
Nu ska jag gå och lägga mig.. Blev genast trött av att sitta och skriva såhär mycket!! :)

Slänger upp en dagens bild på mina favorit älsklingar ♥



Jag älskar er av hela mitt hjärta

puss & kram
:)


Kommentera här: