Sanering pågår!!

Tyvärr blev det ingen tripp till Ikea!
Vi hann åka ut på Glömstavägen i riktning mot Masmo då både jag och Thomas hör hur Tindra (som vi båda tror) sätter i halsen. Vi fick båda panik och Thomas kör in till vägkanten och jag for ut ur bilen och sliter upp dörren där barnen sitter. Då ser jag all spya över hela Tindra och hela barnstolen. Fick ta ut henne och torka så gott det gick. Hade ingen påse med oss så vi fick ta min nerspydda halsduk och ha som skydd ifall hon skulle kräkas mer.

Så vi vände och åkte raka vägen hem istället! Lilla pluttan.. :'(

Så hon har i stort sett spytt 5-6ggr. Hon blev pigg för drygt en timme sen och då drack hon mjölk och åt mat, men en halvtimme efter det så spydde hon upp allt igen. :( hatar verkligen det här. Usch!!

Det är nog det värsta med småbarn som är magsjuka. :/ min mage vände sig ut och in. Mår illa och jag hoppas att resten av oss klarar oss! Blää

Så det är sanering i högsta hugg som gäller! Jag har tagit bort alla mattor och tvättat allt som var nerspytt. Bilstolsbältet vet jag fan inte hur jag ska få ren. Den sitter fast ordentligt. Men dom andra bältena fick jag bort och har tvättat. Usch! Skulle behöva sanera hela mig.

Får se hur kvällen/natten blir!
Hoppas natten blir bra. :/

Nä nu ska jag passa på att plocka bort disken medans hon sover!

Hoppas ni har en betydligt bättre lördag än här hemma hos oss. :(

Sköt om er! ♥

Kommentera här: