Måndagen avklarad!

Ja och då är denna måndag avklarad! Det gick ju galant. Även med massa inskolningar och föräldrar. Men jag tycker ändå att vi klarade det hyfsat bra, jag och mina kära kollegor. :)

Hämtade barnen till fyra och då öppnade himlen och regnet öste ner. Vilken tur att jag lät barnen ha regnkläderna på sig då. Hade tänkt klä av barnen dom och hängt på deras krokar för att slippa konka med dom varje morgon. Men dom fick ha dom på sig! Kom hem och började med att skala potatis och fixade korven som skulle in i ugnen. Lekte med barnen och sen åt vi middag och efter middan så blev det dags för bad. Sen lekte vi med lego och byggde en djurpark i barnens rum. Det var jätte kul tyckte dom. Sen dags för kvälls vällingen för Tindra och sen somnade hon gott i sin säng.

Jag fixade i ordning lite varm choklad till mig och Alicia. Satt och pratade om vad hon brukar göra på dagis och vilka hon brukar leka med. Älskade unge! ♥

Så nu ligger båda och sover sött i sina sängar. Eller (i min säng rättare sagt). Haha!

Fan jäkla hosta alltså! Det är snart en tidsfråga innan jag ligger helt deckad hemma och sjuk. Hostar som en galning på nätterna och min röst känns ansträngd. Och jag misstänker en muskelinflammation i mina axlar. Suck!! Har så ont runt nacken och ner på axlarna. Usch! Det värker och sticks. :(

Men jag jobbar på! Kan inte vara hemma ändå. Vi har så mycket inskolningar nu. Jag får bita ihop helt enkelt och bli sjuk senare.

Nu ska jag gå och natta kudden!
Upp tidigt imorgon biti.

Puss!! ♥

kvällens middag, korv i ugn med hemmagjord potatismos :) Gudomligt gott.



Kommentera här: