Hemma mys <3

HEJ, på er alla! Här sitter jag mitt i natten.. Jag kan inte sova, inte för att jag är trött utan våran kära dotter är fortfarande vaken, som vanligt! Hon borde egentligen sova nu, men hon är så envis. Trodde minsann att hon skulle somna efter att hon fick flaska. Men nä då!
Men vi har haft det kanon mysigt idag! Tills Alicia fick sitt utbrott idag med.. Det var snäpet värre idag än hon var igår! Vet inte vad det är med henne. Men så fort man tar upp henne så tystnar hon, och jag tänker inte låta henne köra över oss. För skriker hon så tror hon minsann att jag ska ta upp henne så fort hon gör minsta ljud. Men det orkar man ju inte! Jag orkar inte gå runt och bära på henne hela tiden. Hon väger ju närmare 8 kg snart. Eller 7676gr när vi var på Bvc sist den 22 dec. Alltid när man ska ta hand om hemmet, som exempelvis, tvätt, disk, damsugning, mmm.. så börjar hon med sitt hysteriskrik! Vet inte varför.. Men men..

Thomas kom hem strax innan två och var het som om han skulle ha suttit i bastu i flera timmar. Han var kokhett, kunde ju steka ägg på han. Han blev nämligen hemskickad! Han var helt skakis, rödflammig i ansiktet och jätte ont i magen. Stackarn :/  han måste ha haft hög feber! Han är så envis och vägrar ta tempen.. "det går över" säger han hela tiden.. alltid typiskt karlar!
Hans chef såg redan i morse att han inte såg kry ut, men han jobbade på som vanligt tills hans chef skickade hem honom. Så det var jätte mysigt att han kom hem lite tidigare :)
Jag tog hand om honom, hämtade vatten till honom, la en kall och blöt handduk över hans ansikte vilket han tyckte var jätte skönt.. Han tar alltid hand om mig när jag är sjuk eller när jag var gravid, då jävlar fick jag knappt göra nåt! hihi...

Sen så satt vi i soffan och jag hade Alicia i famnen och somnade med henne sittandes i soffan, vilket var så underbart skönt :)  Thomas tog tydligen kort på oss också.. Alltid! ♥
Sen vaknade jag till och gick ut till köket och gjorde ordning middagen. Gjorde bara makaroner och falukorv till middag. Har ingen som helst fantasi när det gäller middagsmat! Usch..

Men vi har haft en jätte mysig dag ändå, fast min älskade och kära Thomas är sjuk :(
Han ligger i sängen just nu och försöker sova. Men det är ju inte alltid så lätt när man är sjuk, jag vet ju själv hur det är när man är sjuk, man vaknar ju ständigt :/ inge roligt!

Men nu ska jag försöka få min envisa dotter att sova! Hon ligger vaken än.. SUCK!!! haha :D

Hoppas ni sover gott inatt och vaknar utvilad i morgon biti :)

Godnatt och sov gott

1 Sara - Alicias mamma:

skriven

Ja det är konstigt det där..



Våran jul har varit jätte bra tack :)

Och eran?

kram

2 ullis:

skriven

Hej gumman

ja nu är det så att din dotter har kommit i något som heter mardröms stadiget . Detta betyder att hon inte vill vara ifrån dig och att hon får lite ångest men vet inte varför . Du gör helt rätt när du inte tar upp henne varje gång hon skriker , för det ska man inte . Sen är det ju skilllnad på skrik och skrik som alla småbarns mammor vet om . Hon testar dig dessutom nu eftersom hon har kommit underfund med att varje gång jag ropar eller rättare sagt skriker så kommer mamma och tröstar mig eller tar upp mig . När det gäller sovtider så har hon kommit i en vända på dygnet rytm just nu . Det menas att hon är vaken mera under kvällar och nätter än hon är på dagen . Så med detta så säger jag ha det så bra hjärtat kram

Kommentera här: