Bra dag!

Hej allihopa!

Myser här i soffan i pyjamas med den bärbara datorn här i knät. Har precis duschat! Skulle kunna stå i duschen hela kvällen om det skulle va så. Det är så härligt och man blir som en helt ny människa. :)
Det har varit full rulle i stort sett hela dan. Har jobbat från 8:45-15 stannade lite längre eftersom att det var Förskolans dag. Vi hade satt upp ballonger och det var korv med bröd som det bjöds på. Thomas och Alicia kom förbi jobbet också och mina kära kollegor fick träffa min lilla familj. Det var kul!
Sen så åkte vi hemåt..

Har ätit rester till middag. Det är ju alltid sånt som måste ätas upp. Sen så har jag bäddat rent i både våran säng och i Alicias säng. Ska lägga mig tidigt ikväll. Måste vara pigg i morgon då det är långdag. Vi ska ha föräldra möte från 18:30-20:30. Tycker inte alls om det, men så länge jag slipper prata inför alla så går det bra. Visst, jag kommer presentera mig och berätta lite om mig själv och så där. Inget mer märkvärdigt! Hatar att prata inför en stor grupp. Men det är lika bra att få det överstökat. :/

I morgon
är det torsdag igen och Alicia ska till förskolan. Och Thomas ska jobba. Önskade att det vore fredag i morgon redan för jag längtar så mycket efter min lilla familj och jag vill bara umgås med dom och mysa. På fredag "kanske" Thomas pappa kommer från Dalarna. Hoppas verkligen att han kommer, han har inte varit här sen i juni nu och vi saknar honom. Alicia har inte träffat farfar på länge. Så hon kommer nog vara blyg när hon får träffa honom. :)
Thomas och Alicia har varit ute i Haninge idag och köpt en begagnad bilbarnstol från blocket. Jag bad Thomas kolla runt lite på nätet efter en ny eftersom Alicia inte kan sitta i den gamla, hon var för stor för den. Så Thomas åkte och tittade på en och när vi skulle åka från mittt jobb så fick jag se den nya bilstolen. :)

Har kvar bilden som jag tog från annonsen på blocket.



Hon sitter mycket bättre i den här nu. Det tycker vi om :)
Nu ska jag umgås med min kära älskling

puss och kram!
1 Jenni, mamma till Nova:

skriven

Vad jag vet brukar man ha första stolen upp till 9 månader bara. Våran stol ser helt annorlunda ut än eran. Den sitter liksom fastspänd med bälte och har någon stång ner mot golvet. Svårt att förklara, men dom finns på Mekonomen och är från 9 månader upp till 3 års åldern..

Hur känns det att köpa en begagnad stol? Skulle jag aldrig våga göra, eftersom många inte skyddar som dom ska om dom är gamla, slitna eller krockade osv.



Du får hoppas att du är sjuk imorgon bitti när du vaknar så du slipper jobba, haha! ;) Natti natt! Kram

2 Jenni, mamma till Nova:

skriven

Okej. Ja den stolen vi har, har hon ju precis börjat använda och ska hålla tills hon blir 3-4 år. Men alla stolar så trånga ut tycker jag :/ Men vi hyr ju stol genom vårt försäkringsbolag, så dom borde ju veta vad dom pratar om :) Kram

3 Caroline:

skriven

Är du utbildad förskolelärare? Eller vad har du för utbildning? :)

4 Jenni, mamma till Nova & gravid:

skriven

Du är så dålig på att uppdatera varje gång jag vill att du ska ha gjort det, haha! =D

Kommentera här: