Egentid :)

Godkväll på er alla nära och kära!

Hoppas ni mår bra? Jag mår bra, Börjar smått känna av i mina höfter när jag låg på soffan idag. Det kommer väl mer för eller senare. Får hoppas på att jag slipper bäckenuppluckring som med Alicias graviditet och det fick jag i vecka 15 som jag är i just nu. Men jag tror faktiskt inte jag kommer ifrån den, lika bra att man är förberedd på det värsta. :) Annars mår jag bra, jag känner hur det små buffar där inne i magen. En del säger att det är för tidigt när jag berättar om dom "små" buffarna, men jag är nog kapabel till att känna efter sånt själv när man redan har varit gravid en gång innan då känner man igen det.

Idag åkte Thomas och Alicia iväg till Ikea, hans bror skulle dit och dom gjorde sällskap så jag fick en egentid idag. Det var verkligen behövligt! Och vill ni veta vad jag gjorde! Absolut ingenting.. Jag brukar ju ALLTID städa eller göra massa annat, men den här dan låg jag mest på soffan raklång och nöjde mig med tvn och tystnaden! Det var jätte skönt. Sen så slumrade jag till en halvtimme eller så. Sen kom älsklingarna hem till halv sex och då förberedde Thomas middagen som bestod av köttfärslimpa med bacon på och hemmagjord brunsås med klyftpotatis. Det var jätte jätte gott! Min gubbe är verkligen duktig på att laga god mat. :)

Alicia har verkligen kommit in i 2-årstrotsen!! Hon vill absolut inte borsta tänderna, även fast jag sitter med och borstar mina på låtsas. Hon sätter händerna för ögonen och skriker bara "nej, nej" och vill bara springa ifrån tandborstningen. Det är så varje dag! Jag har tålamod och det måste man ha som förälder och jag ger mig inte föräns hon lyssnar på mig och vi kan säkert sitta inne på toan i en 15 min innan hon borstar helt själv och sen får jag borsta lite. Men det är en evig kamp! Men jag är så envis så jag ger mig inte.. :)
Hon är duktig som också går på pottan nu, vi tränar varje dag, morgon och kväll. Ibland kommer det kiss och ibland inte. Duktig som försöker i allafall! :)

Ikväll ska vi mysa framför tvn och äta brieost som älskling köpte till oss idag. Jag var så sugen på det! Så det ska jag defenitivt äta ikväll :)
Hoppas ni får en jätte trevlig kväll.

kram på er alla!

P.s jag har tagit bort lösen på bloggen, men skulle jag ångra mig så är det samma lösen som ni hade innan. D.s

Mina älsklingar och självklart bebis i magen :)

Kommentera här: