Juldagen

På förmiddag gjorde vi inte alls mycket. Vi lekte med barnens nya leksaker. Thomas tvillingsyster med familj kom över till oss. Vi gjorde i ordning lite mackor och varm choklad och gick ut i pulkabacken och var ute några timmar.
Tindra tog sin första premiäråk med sin kusins pulka. Hon tyckte väl ingenting om att sitta där hon såg mest kärrad! Hon var nog mest trött!

Vi gick hem vid sju och grabbarna åkte iväg och köpte mat på donken. Blev en väldigt sen middag. Men äh! Det är ledigt och det händer aldrig att vi äter så sent som vid halv nio.

Sen igår åkte vi hem till min pappa och hans Eva mot Hemmesta mitt ute på landet rättare sagt! Ett jätte fint litet sött hus. Fikade lite med julmust och pepparkakor. Sen åt vi lite julmat och efterrätten var ris àla malta. Supergott! Öppnade sen julklapparna. Barnen fick en varsin tröja. Dom fick en ram med en förstoring på Alicia och Tindra. Dom blev jätte glada :)

Tindra bjöd på skrikfest i stort sett halva kvällen så det var sådär lagom roligt! Hon var övertrött! Vi tog med oss resesängen men hon ville absolut inte sova! Stod och hoppa och skrek.. Fick till slut gå runt och bära på henne, men hon somnade i allafall inte! Hon somnade i allafall när vi satte in henne i bilen när vi skulle åka hem där strax efter sju. Hon slocknade på två röda! Jag fattar inte hur hon orkade hålla sig vaken så länge! Hon sov ynka 30 min på morgonen. Men det var i allafall jätte trevligt hos dom. :)
Sen idag har vi ätit lite jullunch med Thomas mamma, pappa och ena brodern.

Tänkte gå och lägga mig alldeles strax! Är så trött! Jäsp.. Vill bara hålla den här filten som jag fick av min namma och bonus pappa i julklapp. En sån underbar och varm fleesfilt! Jag bara älskar den <3

Hoppas ni har haft en jätte bra julafton!
Godfortsättning på er alla! <3

Nu säger jag godnatt!
PUSS

Kommentera här: