31 januari

Godmorgon, godmorgon på er!

Inatt har jag faktiskt sovit rätt så bra och det gjorde jag även natten innan också.
Idag är jag inne i vecka 42 och det betyder att det är 8:e dan jag gått över. Lika länge som jag gick med Alicia innan hon valde att kika ut så jag hoppas den här bebisen följer samma mönster. Man kan ju alltid hålla tummarna!
Alicias ena pedagod hade tydligen drömt om mig i inatt att vi äntligen hade fått bebisen. Jag skrattade åt henne och sa att jag hoppas hennes dröm slår in snart.

Alla vi känner kommer alltid med att jag ska springa i trappor! Varför säger alla likdant? Det är faktiskt inte bra att springa i trappor för det kan ta skada på höfterna om man har kraftig foglossning. Jag googlade det på nätet att man absolut ska avstå från trappor helt egentligen. Även om det inte hade stått så så hade jag ändå inte kunnat sprungit upp för alla fem trappor vi har här, då kan jag lova att jag inte kan gå sen. Då kommer jag bli sängliggandes. Och det är nånting som jag INTE vill om det snart sätter igång. Kul och komma in på förlossningen och knappt kan gå. Ligga där som en pensionär med särade ben i luften! Hahah.. Det skulle ju se bra ut! :D

Förlåt att blogginläggen handlar mycket om bebis just nu. Egentligen kanske jag inte skulle skriva så mycket om det utan om annat för att komma på andra tankar? Äh det hjälper ju inte det heller. Jäkla envisa och sega bebis som aldrig vill komma ut till oss. Jag är sur, surare, surast!!!

Åh synd att vi inte hade flyttkartonger! Då hade jag kunnat packat ner lite saker för att göra lite annat.
Nåt som jag ska göra är att tvätta och stryka på namnlappar på Alicias kläder som hon fick i julklapp, har inte hunnit det. Eller rättare sagt inte gjort det bara. Sen ska jag väl städa lite här. Dammsuga! Kanske skulle tvätta fönstrerna, alltså bara inifrån. Äh jag får se hur mycket jag hinner och orkar!

Vad ska ni andra göra idag då?
Det är ju riktigt kallt ute idag. Men mysigt när solen lyser på en. Det är närmare -11 grader tror jag när jag tittade på min Iphone. Hade man kunnat gått så hade jag mer än gärna tagit mig en promenix med barnvagnen, det hade varit mysigt :)

Nej, dags att sätta igång här hemma! Sköt om er och njut av dagen.

puss & kram!
1 Jenni:

skriven

Trappor och foglossning kanske inte är den bästa kombon, men det är bra att gå i trappor om man vill få igång något. Jag har alltid halvsprungit till bussen, rört på mig massor och burit saker som vanligt (inte tunga grejer men matkassar t.ex) Du kanske tar det FÖR lugnt och dina bebisar trivs alldeles för bra i magen ^^

Kommentera här: