Soppa

Ibland vet jag aldrig vad rubriken ska heta så nu blev det soppa. Jag gjorde ju en potatis och purjolökssoppa och pannkakor till middag. Och den var himmelsk god. Det var första gången jag gjorde den. Vi äter ju inte soppa här hemma. Vilket det ska bli ändring på anser jag. :) så den kommer jag garanterat att göra flera gånger om.

Det är ju så lätt.
Här är receptet: För 4 portioner
Koka 12 dl vatten med 3 st grönsaksbuljonger, skala ca 5-7 normalstora potatisar och skär i bitar samt strimla lite purjolök och hacka en gul lök och lägg ner i vattnet och låt koka i ca 15 min. Tillsätt crème freiche och mixa med en matberedare eller stavmixer. Dekorera med persilja ovanpå. Klar att servera! Så gott.

Har ju haft Bea här ikväll! Det blev bara jag, Tindra och Bea till middag. Thomas tog med Alicia till Fiskis och hälsade på hans mamma och mormor. Så det var lite tomt. Min stora prinsessa <3 älskade unge!

Tindra var lite mammig och gnällig när dom hade åkt. Det beror mycket på tänderna. Jag ser det på henne. :'( usch jobbigt! Annars är hon alltid glad. Sprallig och busig och har en sån stark vilja! Haha.. :D
Bestämd liten dam nr 2 här hemma.

Nu tänkte jag göra mig redo för natten!
Hoppas ni har haft en bra torsdag?

Godnatt!
PUSS <3

Mina fina älsklingar vid frukosten imorse

Kommentera här: