Gröna Lund

Yes, igår spenderade vi lördagen på Gröna Lund i 8,5 timme. Fan vad kul vi hade! Så himla skönt att åka utan barn. Man kunde gå i lugn och ro och åka vad man ville och stå i kö utan att höra massa gnäll från barnen.

Men på semestern så ska vi åka dit med barnen så dom får åka lite.

Det första vi åkte var jetline och det är alltid den man åker först när man kommer dit iaf för mig. :)
Åkte även den nya twister som för övrigt var första gången för mig. Oj shit vad pirrig den var! Den var asläskig när man åkte ner för den brantaste backen. Det är sån kraft och fart att man åker upp ur stolen så man får spänna sig hela tiden för att sitta kvar. Den var riktigt rolig.
Eric Saade stod också i kön bara en bit ifrån oss, brydde mig inte alls om honom. Kändisar måste ju också få ha kul. Åkte twister närmare 3-4 ggr. Popexpressen vågade jag mig på även fast jag hatar allt som snurrar. Mår ju as illa och får panik för sånt, men det gick skit bra. Det var länge sen jag åkte den. Kul!

Nåt som jag inte har åkt är Insane, katapulten och nya Eclipse. Fy fan, jag förstår inte hur människor kunde åka den där. Den åker aslångt upp i luften och man snurrar runt högt högt där uppe. Blev alldeles svimfärdig av att bara stå nere på marken och titta upp. Usch! :S
Jag kommer aldrig sätta mig i den. Aldrig! Inte ens om jag är full. Är så fruktansvärt höjdrädd.

Sommarkrysset hade även premiär klockan åtta så vi stod och tittade en stund. Försökte ge mig på att vinna choklad, slösade väl sådär 300:- i bara spel. Man blir alltid så sur när man inte vinner. Fasiken tänker man då! Men men, bättre lycka nästa gång. Nästa gång ska jag vinna. Haha! :D

Jag och Emma drog därifrån 22:10. Tog båten till Slussen och stannade på donken för att ta en dubbelcheesburgare för vi var så hungriga. Vi hade inte ätit nåt sen klockan tre. Kom hem vid halv tolv och var helt slut. Hade ju varit vaken sen 5:30 och det var ju fullt ös på grönan så jag tvättade bara av mig sminket och gick och la mig och somnade på en gång.
Har sån jäkla träningsvärk i kroppen.
Emma och jag spelade. Man skulle slå så hårt som möjligt med en slags mjuk klubba på nån bricka för att komma upp i en viss summa och vi var ju så korkade att vi körde tre spel för 40:- vad fan tänkte vi på. Hahaha.. fan vad ont man fick av att ta i och slå så hårt som möjligt med den där saken. Vi var ju helt slut efter första redan! Haha.. så det känns i höger arm och nacken. Puh! Kommer nog komma ihåg det till nästa gång att köra ett spel då. Haha! :D
Kul hade vi i allafall.
Här kommer lite bilder. Tog inte så mycket bilder. Hann ju inte göra det. ;)

















Hahahaha fråga mig inte varför jag gjorde sån här min när dom fotade på twister :D fan vad vi skrattade när jag såg bilden. Var ju tvungen att köpa den också. Ett minne! ;)



Ser ju vettskrämd ut ju! :D

Godkväll på er!








Kommentera här: