Borrelia

För drygt 1,5 vecka sen så var vi på Nacka närakuten med Tindra bus för att låta läkarna titta på hennes konstiga utslag på höger sida av ansiktet. Enligt läkaren där var det inget konstigt, utan det var ett väldigt vanligt utslag som kan orsakas av ett vanligt bett som mygg t ex. Så vi fick utskrivet flytande medicin Aerius men det har ju inte varit lätt att ge henne den.

Men i onsdags så tyckte Thomas att ena sidan på Tindras ansikte hängde. Eller så fort hon ler eller gråter så hänger inte ena sidan med. Lite som förlamning. Så vi åkte in i torsdags kväll till Nacka närakuten igen för att be dom titta och dom hänvisade oss direkt till SÖS. 
Japp så det var bara att åka dit direkt! Vi trodde inte det skulle ta sån tid eftersom det var vi och en familj till. Men så fel man kan ha. I 4,5 tim fick vi sitta och vänta och inte ens träffat en läkare. Till slut så gick jag och frågade hur lång väntetiden är! Jag tycker det är oacceptabelt att behöva vänta så länge. Jag förstår absolut att dom jobbar på så gott dom kan. Men att behöva vänta så många timmar är inte roligt. 😩

Fick träffa en doktor till slut. Han undersökte henne och fick även se hur hon hängde med ena sidan av ansiktet. Han tyckte att det lät som om det var Borrelia, eftersom hon har den här förlamningen i ansiktet och påverkat nervsystemet i hjärnan. Doktorn bad oss åka hem och komma tillbaks imorgon igen för att eventuellt göra ett ryggmärgs prov. Dom ringde oss morgonen efter och bad oss komma in och där bestämdes det att hon inte skulle göra ryggmärgs prov. Hon fick en infart i handen som en kanyl så att hon kan få medicin som går rätt ut i blodet. Och dom tog även blodprov för Borrelia. Och den behandlingen ska man upprepa i 10 dagar. Så vi ska åka fram och tillbaka nu i 8 dagar för att hon ska få medicinen. Annars hade vi fått blivit inlagda och det ville vi inte. Är inte så förtjust i sjukhus. Vill inte vara där mer än nödvändigt!

Hon var jätte duktig idag som tog medicinen och satt stilla och tittade på Frost under tiden som hon fick den. Det tar sin lilla tid att ge medicinen. Så vi satt i lek rummet där på avdelningen medans hon satt med den där slangen. ☺ så duktig våran lilla tjej var idag och andra dagar också. Det värsta var nog igår då dom satte in den där nålen i handen. Usch! Det var jobbigt att se henne så ledsen. 😢


Imorgon ska vi dit klockan 13 igen.
Så det blir ett flängande fram och tillbaka. Men huvudsaken är att hon blir frisk. Det är det ända jag tänker på. Min lilla bebis! ❤

Jag vet att det här blev ett låååångt inlägg!
Nu ska jag gå och lägga mig.

Natti Natti! 😴
Sov gott.

Kommentera här: