Söndags ångest!

Jaha och så var denna söndag strax över och ångest för att det är måndag och jobb imorgon igen. 😣

Men tack och lov jobbar man bara 4 dagar den här veckan och även nästa vecka. Och det känns ju faktiskt riktigt skönt! 😊

Det blir till att vila upp sig. Det lutar åt att jag åker med tjejerna upp till deras pappa. Eftersom jag har mått så dåligt och varit sönder stressad över jobb och allt så tyckte han att jag kunde komma bort från Sthlm och få lite miljöombyte. Och det kan faktiskt behövas. Dessutom kommer jag bara sitta hemma och pilla naveln i fyra dagar annars om jag inte skulle åka med upp. Och jag blir ganska rastlös då! 😉

Äh för mig är det inte så viktigt med att vara ensam i flera dagar. Att kunna ta ett avkopplande bad i 30 min räcker för mig. Eller vad man nu väljer att göra. Små stunder räcker för mig. Visst att tjejerna är inne i en trotsperiod just nu och är väldigt jobbiga just nu, men jag väljer hellre att vara med dom än att sitta ensam hemma och ha skit tråkigt bara för att vila upp mig. Jag vill vara med dom. Jag är deras mamma och jag har fött dom till världen. Jag vill alltid vara med dom. 😍
För mig räcker det med några timmar ifrån dom men sen längtar jag efter dom. 

Så vi åker torsdag kväll och kommer hem tisdag. Så några dagars ledighet blir det ju. ☺

Idag har jag storstädat som alltid på söndagar. Jag fick även lite städhjälp av lilltjejen. Hon dammsög så fint sitt och storasysters rum. Hon var så nöjd så. 


Alicia gick över till moster för att leka med kusinerna. Det är så skönt att ha så nära till varann. 😊 Så hon sprang över dit i regnet med sitt fina paraply. Så jag och Tindra passade på att fortsätta städa. Eller den damen ville ligga i soffan och titta Frost. Så jag fick städa i lugn och ro. 

Har känt mig betydligt gladare idag. Ibland får man ju tyvärr såna depp dagar då man bara är nere. Det kan vara så mycket som snurrar runt i huvudet.

Imorgon är det äntligen dags för mig att sätta mig bakom ratten igen. Det var drygt 2 månader sen. 😱 Det går sjukt fort. Men jag hoppas på att jag inte behöver så många körlektioner till. För sen är det bara att plugga teori så mycket det bara gå. För körkort ska jag ta mig fan ha innan sommaren!!! 😆

Nej nu börjar klockan bli mycket. Måste plocka fram kläder till mig och tjejerna. Jag är en sån människa som måste ha saker och ting förberett. Då blir jag lugnast så. 

Hoppas ni har haft en bra helg!
Det har jag haft i allafall. 😊

puss och kram ❤ 

Kommentera här: